Expo experts
​
​
mercedes hedin automotive
EEN SHOWROOM DIE VERKOOPT
mercedes Hedin automotive Lokeren
​
Frederic Wiels, site-manager van de Mercedes-Benz vestiging te Lokeren wilde investeren in zijn concessie om relevant te blijven. De klant meerdere redenen geven om toch de showroom te bezoeken in tijden van digitalisering en online auto-configuratoren. Hierbij wilde hij verdergaan dan de door de fabrikant opgelegde minimale normen.
​
Hij vond in Expo Experts een ideale partner om de customer journey naar een hoger niveau te tillen.
De restyling van de showroom, een nieuwe onthaalzone, het herdenken van de verkoopruimtes en de integratie van een deel van het magazijn in de toonzaal kwamen aan bod. Het resultaat is een totaalbeleving die de klant een verrassende ervaring geeft. Een beleving in lijn met het Mercedes-Benz imago maar toch gedetailleerder en creatiever dan verwacht. Deze beleving start bij het binnenkomen.
TOEGEVOEGDE WAARDE EXPO EXPERTS
EXperience design
Expo Experts creëerde een bezoekerservaring die de ziel van het bedrijf laat voelen en alle zintuigen weet te prikkelen.
Van bij het binnenkomen word je helemaal ondergedompeld in de Mercedes-Benz sfeer. Bij het ontdekken, kijken en kiezen in de toonzaal tot bij het afhalen van uw wagen in de aparte afleverzone is aandacht besteed aan de kleinste details.
Het is pas als de ervaring helemaal klopt dat er magie ontstaat.
customer experience optimalisation
De optimale flow van klanten uitwerken voor het bezoek aan de showroom.
We designen de gedachtengang van de klant van bij de eerste stap. Een uitgekiende positionering van de verschillende delen van de showroom en een aantrekkelijk design met verrassende details: zo voeren we de klant mee door de showroom om het merk ten volle te ervaren en te beleven.
Een sfeervolle akoestiek bekomen in een industrieel pand vraagt om enkele specifieke ingrepen. Expo Experts maakte gebruik van houten lamellen om scherpe geluiden op te vangen. Ook bedrukte doeken en het gebruik van vilt geven een zachte, aangename weerklank aan uw bezoek.
De wagens komen helemaal tot hun recht door het zorgvuldig uitgewerkt lichtplan.
Een juiste mix van functionele verlichting gecombineerd met indirect licht en enkele warme, sfeervolle spots vestigt de aandacht op de juiste plaatsen.
het resultaat
Het bezoek aan de showroom toont een indrukwekkende line-up wagens.
Door de optimale belichting en toevoeging van educatieve zones wordt het een totale merkbeleving.
In de individuele verkoopsruimtes met een optimale akoestiek en sfeervol meubilair komt u makkelijk tot een goed gesprek.
In de afzonderlijke afleverzone is het afhalen van uw wagen meer dan enkel het in ontvangst nemen van uw sleutel. In een sfeervol verlichte ruimte met dynamisch design komt u alles te weten over uw nieuwe wagen.
onze aanpak
Expo Experts heeft één duidelijk doel: van uw bedrijfsverhaal een topervaring maken in de fysieke wereld.
We doen dit door de klantervaring zo te ontwerpen dat ze naadloos aansluit bij uw merk en er via ons vakmanschap een unieke belevenis ontstaat.
​
We staan voor een persoonlijke aanpak waarbij het ontwerp tot stand komt door een intense samenwerking met de klant.
Op design vlak brengen we perfect uw grafische merk-guidelines tot leven via impactvolle 3D modellen.
Zo laten we het potentieel van onze ontwerpen zo goed mogelijk zien.
​
Stappenplan
Stap 1 Ontmoeting en briefing
Stap 2 Opmaak van een moodboard en schetsmatig plan
Stap 3 Finetuning van het ontwerp
Stap 4 Visualisatie door middel van schetsen en 3D modellen
Stap 5 Opmaak van de offerte
Stap 6 Uitvoering en opvolging
DE sleutel tot succes
Frederic Wiels, site-manager hedin lokeren
aan het woord:
Onze showroom straalt klantenbeleving, warmte en dynamiek uit. Expo experts is er in geslaagd om de boodschap van ons dealership en het verhaal van de klantenbeleving te vertalen in het interieur.
We hebben een uitgebalanceerde klantenbelevingsruimte, een lichtrijke expositieruimte en een derde deel van de showroom werd ingericht als een ondergrondse parkeergarage met een heuse graffiti-wall.
Maar de perfecte combinatie tussen "beleving" en "praktische werking in de ruimtes" is nog het belangrijkste deel van het succes.
​
Door het ontwerp van onze showroom voelen onze bezoekers zich echt thuis in het gecreëerde kader.
Je mag het belang van "zich thuis voelen" zeker niet onderschatten bij de aankoop van een wagen of tijdens het wachten op een wagen in onderhoud of herstelling.
Samen met het sportieve design van onze modellenmix en de vriendelijkheid en klantgerichtheid waarmee onze werknemers bezoekers ontvangen zorgt dat ervoor dat we steeds meer klanten mogen ontvangen in onze vestiging. Expo experts heeft er voor gezorgd dat er een cohesie ontstaat tussen al deze factoren.
Het hele interieur is niet alleen mooi, maar het werd ook ontworpen met het oog op de dagelijkse flow. Dat zorgt ervoor dat onze werknemers bezoekers kunnen ontvangen in een aangename omgeving. Zo bieden we bijvoorbeeld de klant een zeer verrassende en hoogstaande overdracht van hun nieuwe wagen aan. Dit gebeurt in onze complete, trendy ingerichte afleverzone en met behulp van een heuse afleveringsshow. We hebben ook nog een dynamisch democenter waaruit al onze testritten vertrekken. Er is echt aan alles gedacht en dat maakt het voor ons team aangenaam werken. Onze werknemers vinden het belangrijk om kwalitatief werk af te leveren. Tenslotte is de aankoop van een wagen, na een woning, één van de belangrijkste aankopen in een mensenbestaan.
Ook nood aan een complete make-over?
Of gewoon een vraag over uw project?